Geplaatst op

Hoe eet jouw gezin?

Wat haal jij uit de winkel qua eten? Heb je een weekmenu? Nee? Klik hier Weekmenu blanco. Een weekmenu helpt je om keuzes te maken die voeden (en soms misschien ook vullen). Belangrijk voor jou als gezin is dat je keuzes maakt die voeden.

vullingVulling 

Want alleen maar vulling (producten waar veel suikers en andere toevoegingen inzitten ook wel lege koolhydraten genoemd) daar wordt je lichaam niet blij van. Van voeding krijg je energie. Daardoor kun je plezier maken met activiteiten die je onderneemt. Waar je dan ook weer positieve energie van krijgt en blijft houden gedurende de dag.

Energie

Je kunt je energie ook makkelijker kwijt. Ik bedoel hiermee dat je wanneer jij energie verbruikt, dan ook nog energie over hebt. Of gewoon lekker moe bent van de inspanning. Je hebt voldoende energie over. Je gaat moe en voldaan naar bed. Zodat je batterij weer volgeladen wordt voor de nieuwe dag. Wanneer je vaak en veel lege koolhydraten  of ook wel zoals ik het noem vulling eet, kan je batterij niet vol opladen. Een volle batterij heb je wel nodig om de volgende dag goed om te kunnen gaan met je energie.

Voeding

Hoe kies jij nu voeding waar je lijf blij van wordt? Dus waar je energie van krijgt. Dat is per persoon verschillend. Ik kan je wel wat tips geven die voor iedereen gelden om blij van voeding te worden.  Want voor ieders portemonnee is wel iets te halen dat je lijf voed en niet alleen vult. Bovendien als je hierop let, zul je merken dat je minder behoefte hebt aan snoepen. En dat is weer een voordeel als je wat kilo’s kwijt wilt 😉

Tips

Ik geef je vijf tips om te starten:

  1. Kijk wat je in je koelkast hebt staan. Maak hier een onderscheid in vullen en voeden. Bij het kopje energie heb ik aangegeven wat ik ermee bedoel.
  2. Kijk naar aanbiedingen van groenten en fruit. Maar ook volkorenproducten.  Deze producten voeden je meer waardoor je minder nodig hebt. Het voordeel is dat je uiteindelijk ook geld zult besparen.
  3. Probeer eens kruiden om je eten op smaak te maken. Kruiden zijn in aanschaf iets prijziger. Maar je doet er langer mee dan een pakje en zakje. Bovendien zitten er geen toevoegingen in de juiste kruiden. Kijk vooral op de ingrediënten lijst van de verpakking.
  4. Spreek met je gezin af dat er 1x per dag gesnoept mag worden. En dan niet een zak met snoep. Chips en frisdrank op een vaste dag, bijvoorbeeld in het weekend. Zo maak je er ook een speciaal moment van en geen gewoonte van.
  5. Doe alles in kleine stapjes. Anders wordt het ineens erg veel, dat is niet vol te houden. Spreid het over een aantal maanden dat jij je doel wilt halen. Dat is helemaal niet erg. Dat je ermee bezig wilt. Dat is de eerste en grootste stap!

Heb jij nog vragen? Wil je even sparren? Dat kan!! Jij bent altijd WELKOM!!

📄 Contact

📧 info@heppiefood.nl

📱 06 – 18551801

Comments

comments