Geplaatst op

Wandelen, wat doet het met je?

Je kent het wel, het is wat druilerig, je hebt de kinderen thuis. Je wil je huis aan de kant hebben. En zo zijn er nog tal van klusjes te bedenken om maar niet van die bank af te komen en een frisse neus te halen. Ik betrap mezelf er ook op🤫. En toch weet ik dat ik me na de wandeling een stuk fitter voel!

 

 

Want wat levert het je allemaal op? Nou, best veel!

  • Wanneer je 2 uur per week wandelt verlaag je de kans op een beroerte met 30%.
  • Als je 3x per week 40 minuten wandelt, beschermt dit het hersengedeelte dat wordt geassocieerd met planning en geheugen.
  • Wandel je 30 minuten per dag? Dan kunnen de symptomen van depressiviteit met 36% verlagen.
  • Met 3500 stappen per dag wandelen, verlaag je het risico op diabetes met 29%.
  • Wandel je 75 minuten per week stevig. Dit kan je levensduur met bijna 2 jaar verlengen
  • 1 uur per dag wandelen verlaagt je risico op obesitas met 50%
  • De meeste dagen van de week 30-60 minuten wandelen, verlaagt het risico op hart- aandoeningen drastisch
  • 4 uur per week wandelen kan het risico op heupfracturen verlagen tot wel 43%

 

Sta je er van te kijken? Wandel jij iedere dag? Of beweeg je iedere dag? Weet jij hoeveel je beweegt? Heb je er een idee van? Lukt het je met bewegen in deze periode van Covid? Of vind je het allemaal maar lastig? Zou je je fitter willen voelen en weet je niet waar je kunt starten?

 

Heb jij nog vragen? Wil je even sparren? Dat kan!! Het eerste contact is altijd gratis.

📄 Contact

📧 info@heppiefood.nl

📱 06 – 18551801

Comments

comments